۶ کیلومتر از ساحل نوشهر آزادسازی شد/تشکیل ۷ پرونده تخلف انتخاباتی

۶ کیلومتر از ساحل نوشهر آزادسازی شد/تشکیل ۷ پرونده تخلف انتخاباتی

حمزه علیپور پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوه پدیده زمینخواری در شهرستان اظهار داشت: طی یکسال گذشته در حوزه ساحل، ۱۱ فقره اجرای حکم صورت گرفت و ۱۲ هزار و ۱۱۹ متر مربع به طول شش هزار و ۷۳۰ متر از نوار ساحلی آزادسازی شده است.

وی با عنوان اینکه یک سوم معادل ۳۳ درصد آزادسازی نوار ساحلی مازندران در نوشهر انجام شده است، ارزش تقریبی نوار ساحلی آزادشده را بیش از ۳۰۲ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: در حال حاضر کمتر سه تا چهار درصد از نوار ساحلی در تصرف بخش‌های دولتی یا نظامی است.

وی درباره آزادسازی منابع ملی و حریم و ۶۰ متری ساحل گفت: ۲۵ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شد و بیش از ۱۹ هزار مترمربع نوار ساحلی در حریم ۶۰ متری به ارزش ۳۸۴ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

دادستان نوشهر درباره رفع تصرف از عرصه‌های جنگلی گفت: ۳۷ فقره آزادسازی عرصه‌های جنگلی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

علیپور با بیان اینکه ۱۵ فقره اجرای حکم در حوزه منابع طبیعی به ارزش دو تریلیارد تومان در شهرستان اجرا شد، افزود: ۲۸۰ هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی به بیت المال بازگشت.

وی به افرادی که قصد دست درازی به عرصه‌های طبیعی و ملی دارند هشدار داد و گفت: دست افراد سودجو را از اراضی ملی قطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد سر سوزنی از این اراضی به دست آنان بیفتد.

دادستان نوشهر با اشاره به گردشگری بودن شهرستان نوشهر گفت: در سال قبل بیش از ۷۶ هزار مترمربع از تغییرکاربری اراضی با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شده است و در مجموع ۸۶ فقره حکم اجرا شده است.

وی ساخت وساز در اراضی خارج از بافت را هدررفت سرمایه‌ها دانست و از مردم خواست تا از هرگونه سرمایه گذاری در این اراضی اقدام کنند و گفت: کسی که بدون مجوز اقدام به ساخت کند، با اقدامات قانونی روبرو خواهد شد.

دادستان نوشهر، سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید و تصادف را پنج عنوان اول جرایم کیفری در شهرستان بیان کرد.

علیپور با اشاره به شکل گیری و راه اندازی شعب ویژه در دوران انتخابات ورصد فعالیت انتخاباتی داوطلبان در شهرستان اظهار داشت: شاهد تخلفاتی در قبل و یا روز انتخابات در شهرستان بودیم و هفت فقره پرونده در روز انتخابات از جمله خرید و فروش رأی و غیره تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با فروش مال غیر در ساری

سلیلی: نتیجه بررسی انتخابات شورای شهر و روستای مازندران پایان هفته مشخص می‌شود/بازشماری آراء در تعدادی از حوزه‌های انتخاباتی

0 نظر

ارسال نظر

capcha